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Juni_DEV
TCP vs UDP 본문
|
TCP |
UDP |
Acronym for 약어 |
Transmission Control Protocol 전송 제어 프로토콜 |
User Datagram Protocol or Universal Datagram Protocol 사용자 데이터 그램 프로토콜 또는 범용 데이터 그램 프로토콜 |
Connection 연결 |
TCP is a connection-oriented protocol. TCP는 연결 지향 프로토콜입니다. |
UDP is a connectionless protocol. UDP는 비 연결형 프로토콜입니다. |
Function 기능
|
As a message makes its way across the internet from one computer to another. This is connection based.
한 컴퓨터에서 다른 컴퓨터로 인터넷 을 통해 메시지가 전달 됩니다. 이것은 연결 기반입니다. |
UDP is also a protocol used in message transport or transfer. This is not connection based which means that one program can send a load of packets to another and that would be the end of the relationship.
UDP는 또한 메시지 전송 또는 전송에 사용되는 프로토콜입니다. 이것은 연결 기반이 아닙니다. 즉, 하나의 프로그램이 다른 프로그램에 많은 양의 패킷을 전송할 수 있으며 이는 관계의 끝일 것입니다. |
Usage 용법 |
TCP is suited for applications that require high reliability, and transmission time is relatively less critical.
TCP는 높은 신뢰성이 요구되는 어플리케이션에 적합하며 전송 시간은 상대적으로 덜 중요합니다. |
UDP is suitable for applications that need fast, efficient transmission, such as games. UDP's stateless nature is also useful for servers that answer small queries from huge numbers of clients.
UDP는 게임과 같이 빠르고 효율적인 전송이 필요한 응용 프로그램에 적합합니다. UDP의 무 상태 속성은 수많은 클라이언트의 작은 쿼리에 응답하는 서버에도 유용합니다. |
Use by other protocols 다른 프로토콜에 의한 사용 |
HTTP, HTTPs, FTP, SMTP, Telnet |
DNS, DHCP, TFTP, SNMP, RIP, VOIP. |
Ordering of data packets 데이터 패킷 주문 |
TCP rearranges data packets in the order specified. TCP 는 지정된 순서대로 데이터 패킷을 재배열 합니다. |
UDP has no inherent order as all packets are independent of each other. If ordering is required, it has to be managed by the application layer.
UDP는 모든 패킷이 서로 독립적이므로 순서가 없습니다. 주문이 필요한 경우 응용 프로그램 계층에서 관리해야 합니다. |
Speed of transfer 전송 속도 |
The speed for TCP is slower than UDP.
TCP의 속도는 UDP보다 느립니다. |
UDP is faster because error recovery is not attempted. It is a "best effort" protocol.
오류 복구가 시도되지 않으므로 UDP가 더 빠릅니다. 그것은 "최선의 노력" 프로토콜입니다. |
Reliability 신뢰도 |
There is absolute guarantee that the data transferred remains intact and arrives in the same order in which it was sent.
전송 된 데이터가 그대로 유지되고 전송된 순서대로 도착한다는 절대적인 보장이 있습니다. |
There is no guarantee that the messages or packets sent would reach at all.
전송 된 메시지 또는 패킷이 무조건 도착할 것이라는 보장은 없습니다. |
Header Size 헤더 크기 |
TCP header size is 20 bytes TCP 헤더 크기는 20 바이트입니다. |
UDP Header size is 8 bytes. UDP 헤더 크기는 8 바이트입니다. |
Streaming of data 데이터 스트리밍 |
Data is read as a byte stream, no distinguishing indications are transmitted to signal message (segment) boundaries.
데이터는 바이트 스트림으로 읽혀지며 신호 메시지 (세그먼트) 경계로 구분 된 표시가 전송되지 않습니다. |
Packets are sent individually and are checked for integrity only if they arrive. Packets have definite boundaries which are honored upon receipt, meaning a read operation at the receiver socket will yield an entire message as it was originally sent.
패킷은 개별적으로 보내지고 패킷이 도착할 때만 무결성을 검사합니다. 패킷은 수신 시 명확한 경계를 가지며, 이는 수신 소켓에서 읽기 작업이 원래 보낸 것처럼 전체 메시지를 생성함을 의미합니다. |
Weight 무게 |
TCP is heavy-weight. TCP requires three packets to set up a socket connection, before any user data can be sent. TCP handles reliability and congestion control.
TCP는 무겁습니다. 모든 사용자 데이터를 보내기 전에 TCP는 소켓 연결을 설정하기 위해 세 개의 패킷이 필요합니다. TCP는 안정성 및 혼잡 제어를 처리합니다. |
UDP is lightweight. There is no ordering of messages, no tracking connections, etc. It is a small transport layer designed on top of IP.
UDP는 가볍습니다. 메시지의 순서는 없고 추적 연결도 없습니다. IP 상단에 설계된 작은 전송 계층입니다.
|
Data Flow Control 데이터 흐름 제어 |
TCP does Flow Control. TCP requires three packets to set up a socket connection, before any user data can be sent. TCP handles reliability and congestion control.
TCP는 흐름 제어를 수행합니다. 모든 사용자 데이터를 보내기 전에 TCP는 소켓 연결을 설정하기 위해 세 개의 패킷이 필요합니다. TCP는 안정성 및 혼잡 제어를 처리합니다.
|
UDP does not have an option for flow control.
UDP에는 흐름 제어 옵션이 없습니다. |
Error Checking 오류 검사 |
TCP does error checking and error recovery. Erroneous packets are retransmitted from the source to the destination.
TCP는 오류 검사 및 오류 복구를 수행합니다. 잘못된 패킷이 소스에서 대상으로 재전송됩니다. |
UDP does error checking but simply discards erroneous packets. Error recovery is not attempted.
UDP는 오류 검사를 하지만 단순히 오류가 있는 패킷을 버립니다. 오류 복구가 시도되지 않습니다.
|
Fields |
1. Sequence Number, 2. AcK number, 3. Data offset, 4. Reserved, 5. Control bit, 6. Window, 7. Urgent Pointer 8. Options, 9. Padding, 10. Check Sum, 11. Source port, 12. Destination port
1. 시퀀스 번호, 2. ACK 번호, 3. 데이터 오프셋, 4. 예약, 5. 제어 비트, 6. Window, 7. 긴급 포인터 8. 옵션, 9. 패딩, 10. 체크섬, 11. 소스 포트, 12. 대상 포트 |
1. Length, 2. Source port, 3. Destination port, 4. Check Sum
1. 길이, 2. 소스 포트, 3. 대상 포트, 4. 체크섬 |
Acknowledgement 승인 |
Acknowledgement segments 확인 세그먼트 |
No Acknowledgment 승인 없음 |
Handshake |
SYN, SYN-ACK, ACK |
No handshake (connectionless protocol) 핸드 셰이크 없음 (연결 없는 프로토콜) |
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